Kérdése van? Hívjon minket! +36204970882

HÍREINK

Várandósság nyáron

2022.06.27 16:54

A várandósság igen különleges időszak, amely azonban együtt járhat bizonyos testi-lelki
nehézségekkel. A nyári időszakban előforduló tartós hőség pedig nem feltétlenül kedvez sem
ennek az állapotnak, sem pedig a kismamáknak.

Mire érdemes odafigyelni?
A szervezet fokozott munkája miatt a bőr ebben az időszakban érzékenyebbé válhat. Emiatt a
nyári hónapok során nagyon fontos a napvédelem. Lehetőleg ne napoztassuk közvetlenül a
hasunkat és minden esteben használjunk magas faktorszámút naptejet. A bőrirritáció elkerülése
érdekében érdemes olyan termékeket választani, amelyek természetes összetevőket
tartalmaznak. A vizesedés, ödéma kialakulása igen gyakori kismamáknál. Ennek elkerülése,
illetve enyhítését segíthetik különböző gyakorlatok, amelyek végtagok mozgatására
fókuszálnak.


Mi segíthet?


Kényelmes öltözet: bár a nyári meleg sokszor nem esik jól, mégis az egyik nagy előnye, hogy
könnyű felöltözni. Nem kell magunkra venni három négy réteget, elég, ha választunk valami
kényelmes, de laza öltözetet. A cipőválasztás sem mindegy, hiszen várandósan több súlyt kell
cipelni, ami a lábakat is meg tudja terhelni. Fő a kényelem!


Mozgás: tény, hogy egy idő után, az egyre növekvő pocakkal a hétköznapi teendők ellátása sem
egyszerű, mégis a kora reggeli vagy esti hűvösebb időben egy séta biztosan nem árt.
Hidratálás: a meleg időjárás miatt a nyári hónapok során a folyadék fogyasztásra mindenkinek
érdemes kiemelten odafigyelni. A terhesség természetes velejárója, hogy a szervezetnek
megnövekedik a vízigénye.


Hűvös: a forróságban mindannyian csak egy hűvös helyre vágyunk. Nagy segítség lehet egy
légkondival ellátott szoba, de jól választás lehet egy árnyékos vízpart, medence közelsége,
illetve hűsító krémek használata is.


Táplálkozás: a hőség miatt nyáron sokkal kevésbé kívánjuk a nehéz, zsíros ételeket. A
kiegyensúlyozott táplálkozásra azonban fontos odafigyelni, kismamaként fokozottan is. Éppen
ezért ebben az időszakban érdemes egyéb módon gondoskodni a különböző vitaminok és
ásványi anyagok pótlásáról.


Pihenés: bármennyire is azt látjuk magunk körül, hogy mindenki ide-oda utazik, ha nekünk
pihenésre van szükségünk, adjuk meg a testünknek. Ha programokat szeretnénk, és szociális
élményekre vágyunk, szervezzük rövid, kevésbé megterhelő találkozókat.